Neuer Patch 1.2.7 - Endlich ist der Huey unter Kontrolle :-D

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JetLag61
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Neuer Patch 1.2.7 - Endlich ist der Huey unter Kontrolle :-D

Beitrag von JetLag61 » 28. Jan 2014, 13:12

Der neue Patch bringt die Entwicklung der UH-1H endlich mal einen großen Schritt nach vorne! Der extrem übertrieben simulierte "Transverse Flow Effect", sowie der "Vortex Ring State", sind endlich auf ein vernünftiges Maß angepasst wurden. Die Huey reagiert nun wesentlich genauer auf Steuereingaben und ist nicht mehr so bockig und unberechenbar. Wie die echte Bell Iroquois, die ja als sehr stabil gilt, verhält sich nun auch die virtuelle DCS Version vor allem im Landeanflug wesentlich zuverlässiger! Aus der Diva wurde nun eine nachgiebege Lady, die man auch mal fordern darf!

Macht nun richtig Spaß :spring:

Für alle, die sich wundern, dass sie nicht mehr anspringt, wenn man den Starterknopf drückt, man muss darauf achten, dass der Gasdrehgriff wirklich auf Idle gesetzt ist (page down).

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JaBoG32_Prinzartus
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Re: Neuer Patch 1.2.7 - Endlich ist der Huey unter Kontrolle

Beitrag von JaBoG32_Prinzartus » 28. Jan 2014, 13:31

Ich die "Harbour Tour" kurz ausprobiert, und es ist erstaunlich wie probelmlos man aus dem Stand "volles Kollektiv" geben kann und der Heli steigt.
Mit dem aktuellsten Patch ist der Huey sogar so agil und performant, dass ich mir gar nicht vorstellen kan, dass ein so alter zwei-Blatt Heli so eine Steigrate hat und so hart hergenommen werden kann. Von Verbundwerkstoffen usw war damals ja keine Rede, soweit ich weiß.

Aber ich kann das auch nicht wirklich beurteilen. Ist nur meine Einschätzung nach einem kurzen "Probeflug" mit 1.27.

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JaBoG32_Siddharta
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Re: Neuer Patch 1.2.7 - Endlich ist der Huey unter Kontrolle

Beitrag von JaBoG32_Siddharta » 28. Jan 2014, 13:31

JaBoG32_Prinzartus hat geschrieben:Ich die "Harbour Tour" kurz ausprobiert, und es ist erstaunlich wie probelmlos man aus dem Stand "volles Kollektiv" geben kann und der Heli steigt.
Mit dem aktuellsten Patch ist der Huey sogar so agil und performant, dass ich mir gar nicht vorstellen kan, dass ein so alter zwei-Blatt Heli so eine Steigrate hat und so hart hergenommen werden kann. Von Verbundwerkstoffen usw war damals ja keine Rede, soweit ich weiß.

Aber ich kann das auch nicht wirklich beurteilen. Ist nur meine Einschätzung nach einem kurzen "Probeflug" mit 1.27.
Ich bin mal mit einer Bell 206 mitgeflogen und der Pilot musste ständig korrigieren. Auch der Übergang in den Schwebeflug war von heftigen Korrekturen am Kollektiv begleitet und an dem Tag war der Wind absolut kein Thema. Beim landen (10 bis 3m über Grund) waren die Pedale ständig am "rudern" um das veränderte Drehmoment auszugleichen. Ich kann mir nicht vorstellen das ein UH1 da besser wäre, d.h. die 1.26er Version war sicher realistisch. Problem ist einfach die Optik, d.h. im Simulator erkennt man zu spät extreme Sink- oder Steigraten. In echt würde der Magen schon lange vorher "URGHS" schreien :-)
Daher kommen viele damit nicht zu recht, bzw. wer hat schon Lust ständig den Instrumente hinterher zu jagen.
Vielleicht gibt's ja hier einen Helipiloten der das wirklich beurteilen kann 8)
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JetLag61
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Re: Neuer Patch 1.2.7 - Endlich ist der Huey unter Kontrolle

Beitrag von JetLag61 » 28. Jan 2014, 13:31

JaBoG32_Siddharta hat geschrieben:
Ich bin mal mit einer Bell 206 mitgeflogen und der Pilot musste ständig korrigieren. Auch der Übergang in den Schwebeflug war von heftigen Korrekturen am Kollektiv begleitet und an dem Tag war der Wind absolut kein Thema. Beim landen (10 bis 3m über Grund) waren die Pedale ständig am "rudern" um das veränderte Drehmoment auszugleichen. Ich kann mir nicht vorstellen das ein UH1 da besser wäre, d.h. die 1.26er Version war sicher realistisch. Problem ist einfach die Optik, d.h. im Simulator erkennt man zu spät extreme Sink- oder Steigraten. In echt würde der Magen schon lange vorher "URGHS" schreien :-)
Daher kommen viele damit nicht zu recht, bzw. wer hat schon Lust ständig den Instrumente hinterher zu jagen.
Vielleicht gibt's ja hier einen Helipiloten der das wirklich beurteilen kann 8)
Na du musst schon noch sehr viel arbeiten, nur ist sie nach diesem Patch nicht mehr so "paranoid" :-) Ich bin einige mal eine R44 selber geflogen und das war ein Kinderspiel verglichen mit der DCS Huey. Man muss schon einiges falsch machen um in einen Vortex zu kommen, der war hier ja fast vorprogrammiert, dass wurde auch sehr kritisiert neben dem Übergangseffekt. Denke, es kommt nun der Realität etwas näher.

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Hot Shot
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Re: Neuer Patch 1.2.7 - Endlich ist der Huey unter Kontrolle

Beitrag von Hot Shot » 28. Jan 2014, 13:45

Ich hab mir die Huey auch vor ner Woche mal zum Spass gegönnt. Aber im Vergleich dazu ist das Fliegen der A10C ja wie Sessellift fahren. Mit dem Drehflügler biste ja nur am arbeiten. Hat mal jemand der Huey Piloten Zeit mich in einer kurzen Flugstunde ein wenig zu unterweisen? Ich kann das Ding zwar starten und (mehr schlecht als recht) abheben, aber bei Landungen habe ich immer nen Einweghubschrauber draus gemacht :oops:
:captain:

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Re: Neuer Patch 1.2.7 - Endlich ist der Huey unter Kontrolle

Beitrag von JetLag61 » 28. Jan 2014, 13:53

Wenn du mich mal mit in die A-10 mitnimmst, gerne :-) Musst auch nicht bei Null anfangen, nur manche Systeme sind mir noch nicht ganz klar... :roll:

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Re: Neuer Patch 1.2.7 - Endlich ist der Huey unter Kontrolle

Beitrag von JaBoG32_Siddharta » 7. Mär 2014, 00:19

Hier ein Flugbericht von einem DCS Entwickler der die Huey in echt fliegen durfte. Fazit: Die Simulation ist fast identisch und in der Tendenz etwas schwerer als eine echt huey zu fliegen.



How I Flew a Huey in Arizona by Alex "PilotMi8" Podvoyskiy
5. Mai 2013 um 13:12

A couple of days ago I returned from my trip to the U.S. We had traveled on business to Phoenix, AZ. Although there were no arrangements to do any flying, I had decided to bring a flight suit with me. I figured, you never know...



We had received an invitation to meet with the Dillon Aero company. They own a number of helicopters, including a UH-1H Huey very similar to our model in DCS.


We received a very warm welcome from the staff, who showed us around, demonstrated some of the equipment and described the company.


After showing our software, including DCS UH-1H, I was offered a ride in their Huey as a co- pilot. This was quite a pleasant surprise! Needless to say, I was very eager to try the Huey and see for myself what the real machine feels like, and how it compares to the model we’ve been toiling over for so long. How similar would it be? How would it be different?

The next day I showed up at Dillon Aero overdressed for the weather – it was 30°C outside and I was wearing a flight suit! As an old Army hat, I just couldn’t show up for a flight like this dressed like a street hooligan in T-shirt and jeans. It was quite toasty, but the Phoenix dry air helped.

I was introduced to Nick, a Huey pilot with over 9,000 hours in various helicopter types. He is a very pleasant fellow and radiated optimism. It was a pleasure to meet him. He would be our Huey pilot for the day. Another passenger tagged along for the flight, Brent, a brother of our friend and colleague in Phoenix and a software architect by trade. Like myself, he had never flown in a Huey before.


We left the hangar. The Huey was waiting on a wheeled platform, which had been moved out of the same hangar a little earlier. I took my seat on the left side of the cockpit. A mechanic came up to adjust the pedals and seat for my height, not hiding what appeared to be some excitement about the unusual passenger. He showed me how to properly fasten the safety harness and then secured my bag to the floor of the cargo compartment. All of this was done very professionally: carefully, quickly, and reliably. Next he explained how to use the intercom and radio switches on the cyclic control stick.

“Ready!” I reported to the flight commander sitting in the right seat.

Nick checked the position of the throttle and pressed the start button underneath the collective. By the way, this is one aspect in which our Huey model currently differs from the real thing. In our model, the engine is started by a different button located on top of the collective. I looked at Nick at this moment - what a great person! It was clear that for him, flying is pleasure, not work.

Meanwhile the compressor began to wind up and the temps started to rise. As the main rotor started to turn, the helicopter began to wobble and vibrate. The open window allowed heated exhaust air to enter the cabin along with the smell of jet fuel. I was blasted into the past and suddenly I was 25 again! I was a young Captain and I was just gleeful! It was awesome!

With both side doors open, the Huey easily lifted off the platform and Nick transitioned into forward flight. I kept a soft touch on the controls. I noted that Nick prefers to fly with the trim turned off, so the cyclic actually felt similar to our joysticks in its lightness of movement.

“So far, so good,” I thought. I took a moment to look outside and check out Phoenix from a bird’s eye view. The city is large, mostly filled with typically American single or two-story homes. It’s very clean and the streets are nice and wide. I saw mountains to the north, northwest and the cactuses below us, which was a little unusual for me. It was just pretty!


Once we passed through about 5,000 ft in order to climb over a mountain ridge, Nick let me take the controls and gave me a heading and speed to maintain. Level flight felt quite normal with no control issues. “Just like in DCS,” I thought. We were flying into the wind and there was a little turbulence. At this altitude, it’s much cooler and now I was glad for the flight suit and the jacket, which luckily I kept on. Nick, wearing only a light shirt, appeared to be unaffected by the colder air.

Nick split our flying time fairly in half, so I had plenty of time to get a good feel for the Huey, at least in level flight. It took about 50 minutes to get to our destination, Prescott airport, elevation 5,360 ft above sea level. It is a nice, clean airport that services small aircraft and some light helicopters. We spent about two hours at the airport. Before flying out, I asked Nick if it would be possible for me to try the Huey in a hover, of course only to test how it compares with our model! Smiling, he agreed.

After getting clearance for takeoff, Nick entered a hover over the helipad and let me take the controls. Hovering is essential to get an idea of how a particular helicopter handles. It is 70% – 80% of the “knowledge” of helicopter dynamics. It is one of the most complex elements of helicopter control to manage and for this reason is taught in flight school from the very beginning.

The cyclic did feel somewhat heavier than a joystick, but this makes sense – it is metal! However the frequency and input-return pattern of commands on the stick are just like in our model. Only the amplitude of inputs is slightly greater given the longer throw of the real cyclic compared to a standard joystick. Wow! I was hovering steady as a rock! There’s the beauty of our model!

I should note that compared to the sim, in the real helicopter you have the benefit of not only longer control devices, but also peripheral vision and a fine feel for motion changes, all of which make it easier to sense and respond to the helicopter.

I decided to try a vertical landing. The collective has a mechanical friction control, so it felt a little different from the hydraulically boosted collective of the Mi-8 I am used to. It felt a little like the collective lever is connected to a rubber band. It wasn’t a problem, though, and I got used to it quickly. Considering the much longer throw of the real collective compared to the CH throttle I use at home, control presented no difficulties. Excellent! I’d never flown a Huey before, but was able to hold a solid hover without much time to get used to the controls. I descended vertically, being careful to avoid any drifting, until we reached ground effect. Another half-inch off the collective with just a touch of right pedal to push through ground effect and we were on the ground.

As I looked over at Nick, he gestured for me to take off. I began to raise the collective, adding about 1/4 - 1/3 of left pedal simultaneously and using the cyclic to counter any drifting tendency. Looking good! I was able to take off straight up and hover once again. Nick complimented me and I again felt the satisfaction of my far and away cadet days of 1982!

The Huey seems to me to be much easier to control in the hover than the Mi-8 with stability augmentation disabled. It takes less work with the cyclic to maintain position. What is common between the two – cyclic inputs are small, smooth, and reversed (input in one direction, then return). Actually, this should be hammered early on to all beginners trying to learn hover control – “small, smooth, reversed” (cyclic inputs).

I found the pedal responsiveness to also be very close to our DCS model.

Feeling grateful for Nick’s trust, satisfied by the likeness of our model to the real thing, and generally delighted that everything has turned out so well, I was smiling and in great spirits! A hell of a good time!


But this wasn’t the end of Nick’s plans in demonstrating the Huey. As we made our way back to base, we flew over a beautiful lake in the mountains, which we had passed over earlier in the day on the way out. Nick decided to show off the view with a hard right bank, reaching about 70° of roll in probably under 2 seconds. The helicopter started to “slap” the blades through the air and I could only see water off to the right through Nick’s window. Nice!


He rolled her out of the turn, accelerated to 95 knots, pitched up to 30° and did a climbing turn to head back down. Impressive! I turned around to check up on Brent and his eyes were wide open! In case you’re wondering, we weren’t being dangerous and doing this at minimum altitude. We kept it nice and safe at 400-600 ft.

Next Nick allowed me to try a takeoff and landing in open terrain. He found a clear spot just wider than the main rotor and landed there himself then gave me the controls. I took off once again, flew a short pattern and landed in the same spot.


When I was slowing down on the approach, Nick kept a soft touch on the cyclic, even making small corrections. The helicopter’s handling when reducing airspeed was practically identical to our model. At least I didn’t notice any major difference. Great! I was very happy!

We then landed in a flat clearing with lots of cactuses and I asked Brent to take some photos from outside. Fun stuff!

The only major discrepancy in our model as far as balance in flight is the position of the pedals in level flight. In the real thing the right pedal is pressed in about 1.5 - 2 inches at speeds of 80 – 90 knots, whereas in our model the pedals are almost neutral. Because of this, Nick sometimes had to correct me in level flight to center the ball.

The flight back was mainly a tour of some of the scenery around Phoenix. It’s very nice!


Nick’s landing back on the platform was excellent – very precise and without much “aiming” required despite the fact that it was hardly longer than the Huey skids. His deceleration was a little quick for me, but the Huey was light and the pilot was good!


I am incredibly fortunate to have had this opportunity to fly a real Huey. I’m very flattered that the Dillons showed such warmth and welcome to their Russian guests and organized this opportunity for a flight in a UH-1H, moreover gave me a shot at the controls!

A special thank you to Nick, a real pro, for trusting me with his helicopter and showing me some of its great capabilities. He is a true aviation romantic and it was a pleasure to have flown and spent time with him.

Another thing I noticed – everyone who we saw at the firm, including the preflight crew, appeared to genuinely love their work and be proud of it. A group like this makes you feel safe and certain in your flying.

So, dear users, overall the DCS model is very, very close to the real Huey. We did not fail you! - PilotMi8

Alexander “PilotMi8” Podvoyskiy is a project manager at Belsimtek, developers of the realistic PC helicopter simulation “DCS: UH-1H Huey”. Prior to joining the team, he was a consultant for Eagle Dynamics during development of “DCS: Ka-50 Black Shark”. He is a former Russian military helicopter pilot, rated 1st class with over 1,200 flight hours in various models of the Mi-8 “Hip” helicopter.
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Re: Neuer Patch 1.2.7 - Endlich ist der Huey unter Kontrolle

Beitrag von JaBoG32_SNAFU » 7. Mär 2014, 09:23

In der Zeit war das FM der DCS Huey wohl in der frühen Alphaphase und nicht zu vergleichen mit dem heutigen Stand. Ihr wißt ja wie sich die Huey in der ersten Release Version anfühlte - kein Vergleich zu dem was wir jetzt haben. Demnach ist der Vergleich extrem subjektiv.

Ja, beides rappelt, lärmt und fliegt irgendwie, aber mehr aus dem Text konnte ich damals auch nicht erkennen.

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Re: Neuer Patch 1.2.7 - Endlich ist der Huey unter Kontrolle

Beitrag von JetLag61 » 23. Apr 2014, 12:46

Ich glaub immer noch nicht, dass dieser bewährte Hubschrauber derart schnell in einen Wirbelstromabriss gerät wie in DCS. Man sieht auf jedem Video wie stabil und sanft die Kiste sich bei der Landung verhält. Da sackt nichts ab und sie scherrt nicht ruckartig nach links aus, wenn der Übergangseffekt bei unter 20 Knoten eintritt. Aber egal, es macht Fun und ist eine gute Übung. Bin gespannt, welches Modell als nächstes kommt.

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Re: Neuer Patch 1.2.7 - Endlich ist der Huey unter Kontrolle

Beitrag von JaBoG32_Siddharta » 1. Jun 2014, 22:30

Schönes mit einem semi pro pilot :-)
https://www.youtube.com/watch?v=m5XrsFth1Ts
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