Simulated Air Combat for DCS World 

A-A  •  A-G  •  Helicopter
The 321st TIGERS  

Air to Air combat and realistic BVR procedures
The 322nd FLYING MONSTERS  

Air to Ground operations including overall teamwork
The 323rd VANGUARDS  

Helicopter taskings like CAS, CSAR and CARGO
Human Air Traffic Control:  

Enjoy active TWR, AWACS and Mission Control
Community:  

Develop together with our members
Fight´s on!  

Stunning Multiplayer Scrambles
Combined Arms:  

Advanced and unpredictable Mission AI

JaBoG32 Server und Missionen

 

DCS Dedicated Gameserver

Das virtuelle Jagdbombergeschwader 32 stellt seinen Mitgliedern nicht nur Website, Forum und TeamSpeak zur Koordination und Informationsaustausch zur Verfügung, sondern versucht auch Trainings- und Einsatzflüge zuverlässig und stabil durchzuführen. Um dem gerecht zu werden stellt das Geschwader drei Server parat, die jeweils für einen bestimmten Bereich zuständig sind.
In dem unwahrscheinlichen Fall eines Serverdefekts fällt somit nur ein Teilbereich aus, während die anderen Server weiterhin uneingeschränkt ihren Dienst ausüben. All unsere Server befinden sich in leistungsfähigen Rechenzentren mit exzellenten Peerings und redundanten Anbindungen

Informationen und technische Daten

Hardware
CPU: Intel Core i7-8700k  
RAM: 64 GB DDR4 RAM
Festplatte: 1 TB M2 Samsung Solid State Drive


Anbindung
Der Game-Server des virtuellen Jagdbombergeschwader 32 ist im Rechenzentrum von Hetzner untergebracht und hat eine redundante Anbindung von 1000 MBit/s.

Missionen
Neben den regulären Trainingsmissionen haben unsere Missionbuilder in vielen langen Nächten eigene DCS Missionen mit einer stark verbesserten KI programmiert. Dadurch können die Piloten jederzeit komplexe Missionen fliegen die aber nie gleich ablaufen. Hier ein Auszug:

  • IADS Script (smarter SAM AI coordination can be partly activated for training by radio menu)
  • Detection Script (AI reaction on airborne threads modified)
  • Dismount Script (AI APC mount and dismount AI infantry)
  • CTLD (Cargo-, Troops-, Logistic-Deployment, Human controlled Helicopter can load infantry and cargo, deploy vehicles, SAMS and FOBs)
  • MEDEVAC (Ejected pilots are simulated and can be evacuated by Helicopter)
  • SAM Training range systems can be activated/deactivated on demand
  • Tanker/AWACS can be activated on demand by radio options
  • Static Ground Target Training Range give feedback on BDU50LD/HD and all MiG21Bis A/G ordnance
  • SAM Training area fires non-deadly missiles (hit will be indicated by red smoke)
  • Air to Air Training area with air start for 2vs2 F-15C, Su27, MiG21Bis with non-deadly missiles
  • Air to Air Training Sparring AI - can be activated by radio menu
  • Random Intercept Mission can be generated. This will generate an AI flight, which at some point penetrates the
    Georgian air space and must be intercepted by the player.
  • Random Ground-Strike Mission can be generated. This will generate a weapon cache at randomly chosen
    position, which must be destroyed by players.
  • Randomly generated CSAR Mission will create AI Helicopter to pick up a pilot on the ground.
    The player have to escort the 2 MEDEVAC Helis enroute to the pick up point.
  • Des öfteren Mixed-Missions auf dem Server, die eine öffentliche Teilnahme seitens der Community gestatten.
    Weitere Missionen sind im Aufbau und werden laufend erweitert oder angepasst.